Zakładając sklep internetowy warto jest bardzo dobrze zapoznać się z tym zagadnieniem, a przede wszystkim z obecnymi możliwościami na rynku e-commerce.
Wiele osób rezygnuje na podstawie rozeznania się z kosztami stworzenia sklepu internetowego przez specjalną, zajmującą się tym agencję, nie zdając sobie sprawy z faktu, iż sklep internetowy możemy stworzyć sami bardzo niskim kosztem, bez umiejętności programistycznych, bądź graficznych. Jedyne czego tutaj potrzebujemy to odrobina wolnego czasu oraz chęć otwarcia się na otaczające nas możliwości.
Opcji jest wiele
Motywem przewodnim tego artykułu są oczywiście systemy CMS, ponieważ o nich tutaj mowa, aczkolwiek pomimo tego, że postawiliśmy konkretnie na tą pozycję, to temat ten mimo wszystko jest bardzo rozległy i rozgałęziony.
Czym tak właściwie jest system CMS?
Ang. Content Management System, czyli System Zarządzania Treścią. Jest to odpowiednio przygotowane oprogramowanie, które za sprawą stworzonemu panelowi administracyjnemu pozwala samodzielnie i bezpłatnie dokonywać zmian w treści.
Wybór odpowiedniego systemu CMS dla sklepu internetowego jest decyzją o długofalowych skutkach. Każdy system zarządzania treścią musi być dopasowany adekwatnie do formy, jaką przybiera nasz sklep, ponieważ dopiero wtedy będziemy mieli pewność, iż dany system CMS nie będzie ograniczał nas pod względem oferowanych możliwości, dlatego bierzmy oczywiście pod uwagę także fakt, że nie każdy CMS sprawdzi się w przypadku sklepu internetowego.
Bardzo istotne są także kwestie związane z SEO, a dokładnie czy wprowadzenie zmian pod jego kontem będzie łatwe, czy wymagało będzie specjalistycznej wiedzy, która narazi nas na dodatkowe koszty.
WordPress + WooCommerce
Jeżeli mielibyśmy wskazać najbardziej elastyczną i najrozsądniejszą z możliwych według nas opcję, bez zastanowienia postawilibyśmy na WordPress z wtyczką WooCommerce. Możliwość ta jest bardzo prosta i zdecydowanie zapewnia nam szerokie pole manewru, w parze z komfortem, dzięki czemu na pewno w tym przypadku nie spotkamy się chociażby z problemami odnośnie SEO.
Jest to popularna i darmowa wtyczka do WordPress’a, która pozwoli nam na założenie małego lub średniego sklepu internetowego, do ok. 1000 produktów. Dzięki popularności wtyczki WooCommerce z łatwością jesteśmy w stanie znaleźć wsparcie w przypadku ewentualnych problemów odnośnie platformy, co jest dużym plusem. Fantastyczną perspektywą jest także wygodne połączenie wtyczki z WordPress’em, które umożliwia nam zgromadzenie wszystkiego w jednym miejscu, jeżeli na chwilę obecną już posiadamy stronę internetową i/lub bloga.
WooCommerce z łatwością pozwoli nam wprowadzić rozmaite produkty, rabaty oraz zarządzać stanem magazynowym, co jest bardzo wygodnym rozwiązaniem. Bogato rozwinięty system powiadomień jest tutaj kolejnym atutem, dzięki któremu zostaniemy poinformowani mailowo np. o konieczności dokupienia towaru, jeżeli w magazynie coś nam się skończy.
Jeżeli jesteś zainteresowany tą opcją i masz zamiar zacząć od zaraz, to polecam ten artykuł: https://jak-zrobic-strone.pl/jak-zalozyc-sklep-internetowy/
W załączonym artykule dowiesz się krok po kroku jak założyć sklep internetowy za pomocą tej metody.
Podsumowanie
Jeżeli planujemy stworzyć niewielki lub średniej wielkości sklep internetowy, WordPress, wraz z wtyczką WooCommerce będzie zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem. Jedyne co musimy zrobić, aby zacząć to po prostu zainstalować naszą wtyczkę w platformie WordPress, wybrać odpowiednio zaimplementowany szablon, skonfigurować całość i zacząć działać!